måndag 7 mars 2011

Egoister

Nu på morgonen har jag omringats av egoister. Kollektivtrafiken i all ära. Men alla människor som ska åka med? Som knör sig före, för dom har nog liiite mer bråttom, å så vill dom ju gärna ha sittplats faktiskt. För en höggravid står ju gärna upp på tågresan á 45-50 minuter.

Idag stog jag på perrongen och väntade på tåget. Då kommer det en kärring går in i mig, utan att se sig om eller be om ursäkt. För att sedan ställa sig FRAMFÖR alla som står och väntar på tåget. Som fryser minst lika mycket, som ska med samma jävla tåg lika mycket. Så gör man väl inte? Sen ska man ju av tåget också. Då kan det ju tyckas vara logiskt om jag som suttit precis vid dörren hela resan får gå av först. Men icke. För det är ju alltid någon som har liiite mer bråttom.

Sen så ska man ta en buss. Som brukar vara fullpackad. Stog och väntade på den på hållplasten. Knappt en kotte där. Skönt tänkte jag. Men när tid för avgång närmar sig, fyller det allt på med folk på hållplasten. SOM STÄLLER SIG FRAMFÖR MIG! Jag står och fryser, jag var där FÖRE dom. Men ändå är det några egoister som anser att det är lite viktigare att dom hinner med just denna bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar