fredag 28 januari 2011

Nojigast i Sverige

Tog just mina vitamintabletter och järntabletter, som jag ska ta nu när den knytet ligger i magen. Å slogs just av tanken VAD FAAN TOG JAG INTE DOM I MORSE OCKSÅ? Är man Sveriges nojigaste så måste man ju genast ta reda på om det är så att man måste ta raka vägen till sjukan å magpumpas. Så därför slängde jag mig på luren och ringde min sambo (!?) och sedan läkemedelsupplysnigen.

Som tur var kunde hon på läkemedelsverket ge mig ett lugnande svar. Ibland kan kroppen faktiskt behöva ett extra tillskott av järn, så även om jag inte har utalad järnbrist så gjorde det inget att jag kanske, eventuellt råkat ta en tablett för mycket idag. Inte heller när det kommer till multivitamin tillskottet. Men man ska ju inte göra det till någon vana. Sen vet jag ju inte om jag råkat ta 2 idag, eller om jag bara tagit 1. Mitt minne sviktar liksom avsevärt. Jag ska börja anteckna när jag tar tabletterna, så slipper jag denna klumpen i magen.

Jag bryr mig inte om det skulle vara så att jag bara utsätter mig själv för denna risken, utan det är ju solskenet i magen som jag oroar mig ständigt för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar