onsdag 16 februari 2011

Mission complete

Först, men inte minst: Jag fick postat brevet!!! WIEHOOO!

Åkte för att käka lite lunch med K. Ställde mig i en parkerings ficka. Dock emot körriktningen. Ni vet. Jag skulle ju baaaara.. Helt medveten om att det är emot lagen å så.

När jag kommer ut möter jag två stycken konstaplar. Som dessutom parkerat bakom våran fina Saab, som stog i fel körriktning. Visste inte riktigt vad jag skulle göra, om jag bara skulle promenera förbi bilen å låtsas som att det inte var jag som parkerat där. Å sen fort som faan kubba dit och slänga mig och köra iväg när dom rundat hörnet. Men det gjorde jag ju givetvis inte, utan mina ben styrde mot bilen och så stog jag plötsligt framför den och låste upp och var på väg in. När en av herr blå säger högt å tydligt att jag står åt fel håll. Å det vet jag ju givetvis, jag fick inte körkortet i ett flingpaket, utan säger lite nervöst, att det vet jag ju, EGENTLIGEN. 

Men det är en snäll polis, som eventuellt också kan ha vart hungrig och på väg på lite lunch, för jag fick inga böter. Men en muntlig varning kan man säga. Och ett hot om att lapplisan kunde lappat min bil om dom kommit. Well spend 500 kronor i så fall. Jag satte mig i bilen, körde iväg. Hade inte tråklat på mig bältet, och eventuellt glömt och blinka. Dom gjorde mig lätt nervösa kan man ju säga. Även fast det var 2 snälla herrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar